Vladimír Netušil před sezonou: několikrát trénoval v Itálii a možná zavítá i do Brna

Podnikatel, zakladatel a majitel stáje Effective Racing a pilot formule 3 Vladimír Netušil představil před několika dny v pražském Sky Baru Casablanca svůj letošní závodní kalendář. Zároveň představil i nové zážitkové pas. Šampion FIA F3 CEZ si během večera udělal chvilku na krátké posezení.

Vladimíre, jsme na prahu nové sezony, můžete prosím zhodnotit tu uplynulou?

Tak už je strašně daleko, musím říct, že byla černobílá, v globálu vlastně úspěšná, protože jsme na evropské scéně od roku 2022, a rozdíl mezi Evropou a střední Evropou, kterou jsem vyhrál, je jako den a noc. Obrovský výkonnostní rozdíl, velká profesionalita týmu i odhodlání těch kluků. To se projevilo v roce 2022, takže rok 2023 byl o snížení ztráty na prvního, což se téměr z 80 % povedlo. Letošní sezona by měla být o tom, to dotáhnout.

Takže pokračujete i letos ve Formuli 3…

Ano, i letos v evropské Formuli 3. První závod nás čeká již na konci dubna v Portimau, celkem odjedeme osm závodních víkendů na evropských okruzích, končit budeme v říjnu na italské Monze.

S jakou technikou letos pojedete?

Oficiální název je Dallara F320, což je vlastně poslední generace F3 Dallara s povinným systémem “Halo”. Je to evoluce auta, se kterým svého času jezdil Charles Leclerc či Max Verstappen, když jezdili evropskou F3. Kolik letos absolvujete závodních víkendů? Bude jich celkem osm a evropská F3 je součástí víkendů závodů GT Open, kdy se pravidelně střídáme s GT vozy a podle toho, na kterém okruhu se jede, tak bývá ještě program obohacený o závody místní F4. Ať už je to španělská, francouzská nebo italská série.

Jak se připravujete na vlastní závodní víkend?

Příprava je vlastně nepřetržitě, obecně vzato v sezoně 2023 jsme měli úplné volno dva týdny. Poslední víkend v říjnu jsme odjeli v Barceloně, poté jsme měli velký podzimní event v listopadu a okamžitě po něm jsme opět začali trénovat, byli jsme třikrát v Itálii. Letos v lednu opět třikrát v Itálii, v únoru dvakrát, protože musíme vyrážet za teplem. Samotná příprava auta na víkend začíná tak 5 dnů před ním, ale příprava týmu je opravdu nepřetržitá.

Red Bull Ring, Monza, Portimao, Hungaroring, Paul Ricard, Spa, Hockenheimring či Barcelona. Tam všude se letos evropská F3 pojede. Která trať patří mezi vaše nejoblíbenější?

Miluji belgickou Spa-Francorchamps a strašně moc mě zaujalo Portimaô s jeho členitostí z kopce do kopce a na pomyslnou první příčku bych vedle Spa ještě zařadil závod ve francouzském Pau. Městský technický okruh, F1 má Monako, F3 Pau. A musím dodat, že závod mezi těmi svodidly a ve městě je nepopsatelný. Spa je klasika a Pau je srdcovka.

Uvidíme vás letos na nějakém českém okruhu, třeba v Brně?

V Brně jsme jeli v době, kdy jsme jezdili „střední Evropu“. Nechci slibovat, že se tam objevíme, ale je fakt, že čeští partneři na nás tlačí, abychom se alespoň jednou doma objevili. Formule 3 se v Česku nejede, takže to vnímáme spíše tak, že bychom tu odjeli závod navíc.

Na závěr mi nedá se nezeptat na vaší dceru Emu. Pamatuji si ji z roku 2018 z posezonního setkání fanoušků F1 v Praga Areně, které vaše stáj tehdy zaštítila.  Kromě vás s formulí tam s motokárou předváděla svůj talent i ona. Jak pokračuje dál od té doby?

Bohužel nepokračuje… Byla velmi talentovaná, mě to moc mrzí, bohužel do toho zasáhly osobní věci. Na podpis závodní licence jsou potřeba podpisy obou rodičů a nakonec tam zbyl pouze ten můj.

 

Děkuji za rozhovor a ať se Vám daří.

 

Standa Hylán
Foto: Dominika Žejdl a Standa Hylán

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.