Ohlédnutí za letošním Histo Cupem

Text a foto:  Standa Hylán

Rakouský šampionát Histo Cup letos letos slaví již 25 let existence. Jak vyplývá z názvu jedná se historické závodní vozy z období 1951 až 1990 bez elektroniky. A nejedná se vůbec o džentlmenské jízdy nebo jízdy pravidelnosti, ale o tvrdé závody, kdy si nedávají závodníci nic zadarmo. Ve startovním poli najdeme spoustu ikonických aut ze 60. až 80.let. Od Fordů Escort či Capri ořes různé typy BMW či Porsche, které závodí rovněž v dalších kategoriích mimo hlavní serii „K“ jako je BMW 325 Challenge či Porsche Classic Cup po kategorie Formula a Clastic Historic. Histo Cup je otevřen i novějším vozům v rámci serie Young Timer a Touring Car Open. Již podruhé zavítal Histo Cup na Masarykův okruh i na Autodrom Most. V Mostě byly závody Histo Cupu součástí víkendu The Most Classic, kdy na Polygon se sjelo 320 starších vozů a veteránů.

1. Do Brna přivezl Peter Mucke svůj Ford Capri III Zakspeed, do kterého usedal v šampionátu DRM Klaus Ludwig

2. Samozřejmě, že sám usedl i za volant

3. V pátek dopoledne se v Mostě proháněly vozy z Polygonu. Mezi nimi nechyběl ani MTX 2-01 BMW…

4. či MTX 1-01 s Jaroslavem Větvičkou za volantem

5. V Brně proháněl po Masarykově okruhu mnohem novější formule Cooper T45/51, se kterým vyhrál Stirling Moss v roce 1958 GP F1 v Argentině

6. Jeden z  nejobdivovanějších vozů je pokaždé Pontiac Firebard Trans Am Rogera Bolligera

Zdroj dynamické sekce: » SH_Histocup_1 (Fotogalerie)

7. či Chevrolet Corvette Tiny Jentzsch

8. Mezi české zástupce patřil i letos tradičně brněnský David Bečvář, vítěz Histo Cupu z roku 2015, který pro letošní rok vyměnil vítězný Jaguar XJS za Ford Sierru Cosworth

9. Jaguar XJS v letošním roce osedlal poprvé v Brně a poté v Mostě jeho syn Adam

10. Dalším českým zástupcem byl ostravský Míra Švec. Se svým BMW M3 se v kategorii Young Timer skupina 4 v sobotu i v neděli umístil na 3. pozici.

11. V Young Timer serii se tradičně představuje s Ferrari 430 GT3 i Vlastimil Pavlík. Je nedělní jízda na mostecké osychající trati však místo ostrého závodění připomínala jízdu pravidelnosti

12. Velkou pozornost si zasloužil Daniel Schrey se svým Porsche 935 K1, se kterým v Mostě suverénně vyhrál oba závody

Zdroj dynamické sekce: » SH_Histocup_2 (Fotogalerie)

13. V neděli počasí v Mostě moc závodění nepřálo, zvláště dopoledne, a tak nebyla nouze o výlety mimo trať. Nevyhnul se jí ani Michael Böck…

14. či Wolfgang Kaupp s Opelem Kadett

15. Celkem slušný výlet předvedl Franz-Josef Stopper

16. Po jehož návratu z rozbahněné trávy museli nastoupit na úklid traťoví maršálové

17. Krásné vozy zajímaly i členy záchranného týmu

18. V rámci serie HAIGO se v Mostě objevilo i kupé drážďanské firmy Melkus

Zdroj dynamické sekce: » SH_Histocup_3 (Fotogalerie)

  1. V mostecké garáži stál i krásný Ford GT 40, na trati byl bohužel minimálně
  2. Z Polygonu v pátek v Mostě sjela na okruh i italská kráska Lancia Fulvia HF, se kterou „řádil“ na světových rally legendární Ital Sandro Munari
  3. Škoda 130 patří do serie HAIGO. Jestliže se spekuluje, že tato serie skončí, pak Histo Cup je s námi již 25 let a věřme, že bude pokračovat i v budoucnu. Pro příští rok by měl opět na české okruhy zavítat.

inPage - webové stránky, doménawebhosting snadno.